registreer je oporgaandonatie.nu

Account NTS membersite aanvragen

De membersite van de NTS is een besloten website over donatie en transplantatie van organen en weefsels, bestemd voor zorgprofessionals. Afhankelijk van je rechten heb je via de membersite toegang tot informatie over donatie en transplantatie, NOTR-data, het orgaancentrum, je regiosite en webapplicaties voor het raadplegen of invoeren van data.

Hoe gebruik ik mijn NTS-account?

Een enkel gebruikersnaam met wachtwoord is voldoende voor toegang tot de membersite en alle applicaties die je nodig hebt voor het uitvoeren van je functie.

Voorwaarden:

• het account is strikt persoonsgebonden
  • als gebruiker ben je zelf verantwoordelijk voor het veilig gebruiken, bewaren en beheren van de accountgegevens
  • je werkt onder een persoonlijk, werkgerelateerd mailadres, bijvoorbeeld achternaam@ziekenhuis.nl
  • je bent als gebruiker zelf verantwoordelijk voor alle handelingen uitgevoerd met jouw account
  • jouw accountgegevens mogen niet gedeeld worden met derden, of op andere wijze kenbaar worden gemaakt
  • je moet je wachtwoord eens per 6 maanden verplicht wijzigen
  • als je je wachtwoord wilt wijzigen of vergeten bent, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via 'reset password'
  • bij verlies of diefstal van je accountgegevens of gegevensdragers (zoals telefoon, usb sticks, bestanden, laptops) waarop privacygevoelige informatie uit NTS-systemen staat, dien je dit direct via ict@transplantatiestichting.nl te melden
  • de NTS is niet aansprakelijk voor onjuiste data-invoer gedaan met het account, of verlies van data als gevolg van incorrect handelen met het account

Hoe beëindig of wijzig ik mijn NTS-account?

Als gebruiker ben je zelf verantwoordelijk voor het opzeggen of laten wijzigen van je account bij beëindiging dienstverband of verandering van functie, werkgever of overige redenen waardoor het account gesloten of gewijzigd dient te worden. Je kunt dit doen via ict@transplantatiestichting.nl.

Hoe werkt de beveiliging van de NTS-membersite?

Met je NTS-account krijg je toegang tot de membersite via een beveiligde verbinding: SSL. SSL betekent Secure Socket Layer. Op deze wijze kunnen derden niet 'meekijken'.

SSL versleutelt data tussen de webserver bij de NTS en de computer van de gebruiker. SSL is een beveiliging voor transport van gegevens over het internet en is een gangbare manier om data te beveiligen. Alle moderne webbrowsers ondersteunen dit systeem. Je kunt zien dat je via een beveiligde verbinding werkt door te kijken naar het adres van de website. Op een beveiligde pagina staat https:// terwijl een niet beveiligde website alleen http:// in het adres heeft staan.

Vraag een account aan voor de NTS-membersite

Attentie!