Voor nabestaanden

Wie iemand verliest, heeft te maken met een rouwproces. Voor nabestaanden van orgaan- of weefseldonoren is dit niet anders dan bij andere mensen die een dierbare hebben verloren. Nabestaanden van donoren hebben echter vaak op een heel emotioneel en onverwacht moment een besluit moeten nemen. Daarom hebben nabestaanden vaak later nog vragen over de procedure, of behoefte om te lezen hoe anderen dit hebben ervaren.

Met de nieuwsbrief Nabestaanden Contact hopen we nabestaanden te kunnen steunen. Door verhalen van andere nabestaanden, waarin wordt verteld hoe zij met hun verdriet en het donorschap zijn omgegaan. Hoe zij achteraf terugkijken op de donatie, en hoe deze van invloed is geweest op de verwerking van hun verdriet. Maar ook door te schrijven over mensen die een orgaan hebben mogen ontvangen. Zij vertellen hoe ze deze nieuwe kans op leven ervaren.

In de redactie van Nabestaanden Contact zit behalve medewerkers van de NTS ook een een transplantatiecoördinator. Via contact met nabestaanden krijgen we te horen of het blad voldoet aan hun wensen en verwachtingen. Bijdragen van nabestaanden zijn altijd welkom.