Ben jij al Donor? Ja - Nee

Afbeelding voor tijelijke vulling
Aan de balie bij gemeente Helmond

‘Mensen kunnen er niet omheen’

De publieksdienst van de Stadwinkel in Helmond vindt orgaandonatie een belangrijk onderwerp, zegt Netty Esvelt, medewerker dienstverlening. ‘Naast de koffieautomaat, vol in beeld, hangt een poster met 'Ja of Nee' en op de balie staan altijd folders. Mensen kunnen er niet omheen. In de Donorweek droegen we allemaal een roze shirt en hadden we een stand. Ook vroegen we er aandacht voor in het regionale dagblad en op de gemeentesite’

Bekijk wat jouw gemeente in de wachtruimte kan doen

gemeenten

In de wachtruimte

Schenk in de wachtruimte aandacht aan donorregistratie. Hang bijvoorbeeld campagneposters op of plaats folderhouders met donorformulieren op de balie.
Bekijk de wachtruimte acties

Online acties

Steeds meer mensen registreren hun keuze om orgaandonor te worden digitaal. Zorg er dus als gemeente ook voor dat je online aandacht besteedt aan donorregistratie.
Bekijk de online acties

Advertenties gemeentepagina

Gebruik de staande en liggende advertenties voor plaatsing in het regio- of wijkblad, of plaats ze op de wekelijkse gemeentepagina in de lokale krant.
Bekijk de advertenties

Lokale politiek

Als lokale bestuurder kun je ook bijdragen aan het verhogen van de donorstand in je gemeente. Onderneem dus actie en zorg dat het aantal donorregistraties stijgt.
Meer over lokale politiek