burgerbalie van breda

gemeenten

‘Vooral jongeren nemen een folder mee’

Carla van der Vliet werkt sinds elf jaar met veel plezier bij de publieksservicebalie van de gemeente Breda.‘Sinds een paar jaar liggen er bij ons op de balie donorformulieren van de NTS. Onze bezoekers mogen die mee naar huis nemen, maar vaak vullen de mensen al tijdens het wachten het formulier in.'

Campagnemiddelen voor jaarlijkse 18-jarigenaanschrijving

Op 15 april ontvangen alle jongeren die vorig jaar 18 werden een oproep thuis van de minister van VWS om hun keuze over orgaandonatie aan te geven in het Donorregister. Zo'n 200.000 jongeren, geboren in 1995, ontvangen deze brief die ondersteund wordt door een landelijke campagne. De NTS heeft net als vorig jaar materiaal ontwikkeld voor gemeenten waarmee u ook aandacht kunt besteden aan de 18-jarigenaanschrijving.

Banner digitaal loket gemeente Zoetermeernieuws

Banner donorregistratie nu online bij gemeente Zoetermeer

Iedereen die in Zoetermeer via de gemeentelijke website een paspoort of identiteitsbewijs aanvraagt, ziet nu een banner in beeld met het verzoek om de keuze voor Donor: Ja of Nee vast te leggen in het Donorregister. Een motie van zes partijen in de gemeenteraad van Zoetermeer die hiertoe opriep, werd eind februari uitgevoerd.