Ben jij al Donor? Ja - Nee

Afbeelding voor tijelijke vulling

Voor nabestaanden

Wie iemand verliest, heeft te maken met een rouwproces. Voor nabestaanden van orgaan- of weefseldonoren is dit niet anders dan bij andere mensen die een dierbare hebben verloren. Nabestaanden van donoren hebben daarnaast op een emotioneel en onverwacht moment ook een besluit genomen over orgaandonatie. Daarom hebben zij vaak later nog vragen over de procedure of behoefte om te lezen hoe anderen dit hebben ervaren.

Met de nieuwsbrief Nabestaanden Contact willen we nabestaanden steunen. In Nabestaanden Contact staan verhalen van andere nabestaanden, waarin wordt verteld hoe zij met hun verdriet en het donorschap zijn omgegaan. Hoe zij achteraf terugkijken op de donatie en hoe deze van invloed is geweest op de verwerking van hun verdriet. Maar ook door te schrijven over mensen die een orgaan hebben mogen ontvangen. Zij vertellen hoe ze deze nieuwe kans op leven ervaren.

Bianca Kulik thuis in haar woonkamer

‘We hadden zomaar kunnen zeggen: stop die procedure maar’

Als op een avond twee agenten aanbellen bij Bianca Kulik, denkt ze meteen: er is iets mis. Dat blijkt te kloppen. Haar broer heeft een hersenbloeding gehad en is opgegeven.

Lees het verhaal van Bianca