Ben jij al Donor? Ja - Nee

Afbeelding voor tijelijke vulling

Waardevolle feedback op Jaarcongres Burgerzaken

NVVB zegt Ja

Op 17 en 18 april was de Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS) aanwezig met een stand op het jaarcongres Burgerzaken in Noordwijkerhout. Deze twee dagen zijn voor de NTS een belangrijk ijkpunt om met de afnemers van onze voorlichtingsmaterialen voor gemeenten te spreken. Ook dit jaar weer bezochten vele baliemedewerkers, KCC-medewerkers en afdelingshoofden Burgerzaken onze stand.

79 procent van de gemeenten zet zich actief in om het aantal registraties in het Donorregister te verhogen. Om te meten wat deze inzet oplevert, informeerden veel bezoekers op onze stand naar de actuele Donorstand in hun gemeente. Ook was er veel interesse in de nieuwe webbanners over digitaal registreren die gemeenten kunnen plaatsen in het digitaal gemeenteloket of elders op de website.

Vragen aan de balie

Het congres leverde ook waardevolle feedback op om onze materialen en dienstverlening nog beter te laten aansluiten op de werkwijze van gemeenten. Zo gaven verschillende baliemedewerkers aan het soms lastig te vinden om korte inhoudelijke vragen over orgaandonatie van inwoners te kunnen beantwoorden. Hieraan zullen we voortaan meer aandacht besteden op de website en in onze nieuwsbrieven. Ook zullen we wanneer relevant informeren over actuele landelijke ontwikkelingen rondom donorregistratie.

Hebt u andere tips om onze dienstverlening te verbeteren? Mail ons uw vraag of tip naar info@transplantatiestichting.n t.a.v. Gemeenteproject.