registreer je oporgaandonatie.nu

Lise Lochten op school

'Natuurlijk kwam er discussie'

Lise Lochten (18 jaar) zit in het tweede jaar van haar MBO opleiding voor tandartsassistente aan het Kellebeek College in Etten-Leur. Tijdens de les Nederlands gaf zij een presentatie over orgaandonatie. Dat pakte goed uit. ‘Het is een onderwerp waarin je je goed kunt verdiepen. Iedereen heeft namelijk een andere kijk op orgaandonatie en die standpunten kun je met elkaar vergelijken. Ook de reacties van klasgenoten op de presentatie waren positief.’

Lees hoe Lise het aanpakte

Orgaandonatie in het onderwijs

Lesmodules

Bespreek orgaandonatie in de klas. Dat helpt leerlingen een mening te vormen over donatie. Er zijn lesmodules voor het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en het mbo

Docentennieuwsbrief

De docentennieuwsbrief komt eens per jaar uit en staat vol met informatie, feiten en cijfers over donatie. Schrijf je in en ontvang hem per post, of download de nieuwsbrief in de webshop.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Werkstuk of spreekbeurt

Wil jij op school aandacht besteden aan orgaan- of weefseldonatie? Geef een spreekbeurt of maak een werkstuk. Wij helpen je met de materialen.

Meer over werkstuk of spreekbeurt

Gastspreker uitnodigen

Vrijwilligers van de NTS zijn vaak zelf getransplanteerd of nabestaande van een donor. Hun indringende verhaal verlevendigt elke discussie.

Nodig een gastspreker uit