registreer je oporgaandonatie.nu

Werken bij de NTS

De Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS) heeft de taak om donatie en transplantatie van organen en weefsel in goede banen te leiden. Als zelfstandig bestuursorgaan valt de NTS onder de rechtstreekse verantwoordelijkheid van de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Wij hebben de wettelijke rol om de schaarse organen en weefsels eerlijk toe te wijzen aan de best passende patiënt op de wachtlijst.

We doen dit al 20 jaar en zijn trots dat we de verbindende schakel in het leven van zoveel mensen hebben mogen zijn. We werken samen met ziekenhuizen en helpen het publiek met toegankelijke informatie. Met 85 NTS-ers en onze partners willen we onze taak zo efficiënt mogelijk vervullen, maar met respect voor donor en nabestaanden. Ons streven is om meer donaties te realiseren, informatie transparanter te maken en inniger samen te werken met het hele veld.

Competenties

Om meer zicht te hebben op het bereiken van doelen en resultaten, werkt de NTS met competenties. Competenties zijn een combinatie van kennis, vaardigheden, motivatie en eigenschappen (intelligentie en persoonlijkheid). De organisatiecompetenties voor de NTS zijn:

1. Omgevingsbewustzijn: NTS-ers zijn geïnteresseerd in en op de hoogte van relevante maatschappelijke en politieke ontwikkelingen en passen deze toe op hun eigen werksituatie.
  2. Kwaliteitsbesef: NTS-ers zijn bewust bezig met het continu verbeteren van de kwaliteit van hun werk.
  3. Resultaatgerichtheid: een NTS-er weet waar hij naar toe wil en hoe hij dit zo efficiënt mogelijk kan bereiken.

Vacatures

Bekijk onze actuele vacatures of stuur je (open) sollicitatie via het online formulier. Wil je iemand spreken over de mogelijkheden bij de NTS? Bel 071 - 579 57 89.

Karlijn Sparidaens

‘Ik draag hier écht iets bij’

Geen dag is hetzelfde. Het kan loeidruk of kabbelend rustig zijn bij het orgaancentrum van de NTS. Maar haar werk is altijd zinvol, zegt senior medewerker Karlijn Sparidaens, die alles regelt rond de uitname van weefsels bij donoren en de toewijzing aan ontvangers.

Lees hoe Karlijn het vindt bij de NTS