registreer je oporgaandonatie.nu

Annemieke Schreuders op haar roeiclub

'Deze keuze is te belangrijk om aan anderen over te laten'

Waarom Annemieke Schreuders bij de roeivereniging een kleine actie organiseert voor orgaandonatie? Omdat het haar verraste hoe goed ontvangers van een orgaan kunnen roeien. Maar vooral omdat iedereen over orgaandonatie na moet denken, vindt ze. 'Deze keuze is te belangrijk om aan anderen over te laten.'

Lees hoe Annemieke het aanpakte

Wat jij kan doen

Nodig een gastspreker uit

Vrijwilligers van de NTS zijn vaak zelf ontvanger van een donororgaan of nabestaande van een donor. Tijdens een gastles of lezing vertellen zij hun eigen indringende verhaal.

Nodig een gastspreker uit

Organiseer een actie

Organiseer je een actie voor orgaandonatie? Wij hebben handvatten en tips zodat je het nog leuker en spannend kunt maken.

Lees de tips voor een actie

Bespreek het onderwerp thuis

Weet jouw familie wat jij wil en weet jij het van hen? Voorkom dat familie onvoorbereid een beslissing moet nemen als jij overlijdt. Praat er eens samen over.

Tips voor zo'n gesprek

Geef een presentatie

Een presentatie is een goede manier om voorlichting te geven over orgaandonatie. Of gebruik een presentatie om het belang van donorregistratie aan te geven.

Meer over een presentatie geven