Basistraining DC

Voor startende donatiecoördinatoren (DC's) organiseert de NTS elk jaar een basistraining. De opleiding kan naast het inwerktraject binnen de regio of het ziekenhuis gevolgd worden.

Met deze training bouwen nieuwe DC's op gestructureerde wijze voldoende kennis en vaardigheden op en kunnen ze sneller hun weg vinden in hun nieuwe functie. Inhoudelijk experts vanuit de NTS en vanuit het donatieveld introduceren de belangrijkste begrippen en helpen met de beginselen van een aantal belangrijke vaardigheden.

In 2021 heeft deze training in een online vorm plaatsgevonden; we hopen in 2022 weer een ‘reguliere’ tweedaagse training in Leiden te organiseren, inclusief diner en hotelovernachting.

Lees meer in de starterswijzer.

Aanmelden

De training kan doorgaan bij minimaal acht aanmeldingen. We hebben daarom twee opties gekozen voor deze training in 2022:

• maandag 4 en dinsdag 5 april
  • maandag 13 en dinsdag 14 juni

Wanneer er voor de training in april onvoldoende deelnemers zijn, zullen we de training uitstellen tot juni. Wanneer de training in april doorgaat, zal de training van juni vervallen.

Ons advies voor nieuwe DC’s is om allebei de opties in de agenda te reserveren.

Aanmelden kan per mail naar scholing@transplantatiestichting.nl