Basistraining donatie- en transplantatiecoördinator

De basistraining is voor startende donatiecoördinatoren (DC's) en transplantatiecoördinatoren (TC's) en bedoeld om de functie, elkaar en het veld beter te leren kennen. De basistraining kan naast het inwerktraject binnen de regio of het ziekenhuis gevolgd worden.

(Vanwege het coronavirus gaat de basistraining niet door)

• 19 maart 2020 - 20 maart 2020
  • Holiday Inn Leiden
  • dag 1: 09.30 – 20.30 uur, dag 2: 9.00 uur tot 18.00 uur
  • Kosteloos

Tijdens deze training spreken inhoudelijk experts vanuit de NTS en het donatieveld over hun werkzaamheden, de samenwerking en/of over belangrijke medisch inhoudelijke informatie voor het uitvoeren van uw nieuwe functie. Deze experts introduceren een aantal belangrijke begrippen en helpen met de beginselen van een aantal essentiële vaardigheden. Tijdens de basistraining krijgt u onder andere antwoord op de vragen:

• Wie is de NTS en ET en wat doen zij?
  • Hoe vult u NORD in (voor DC)?
  • Donorscreening; waar let u op?
  • Weefseldonatie; hoe gaat dat?

Het volledige programma volgt.

Aanmelden

De training is kosteloos. U kunt zich aanmelden door een mailtje te sturen naar scholing@transplantatiestichting.nl. Noem daarin de titel van de scholing, uw naam, telefoonnummer, mailadres en functie. Bij onvoldoende aanmeldingen wordt de training verplaatst naar 11 en 12 mei 2020 (houd deze data ook vrij).

Wees er snel bij! U kunt zich aanmelden tot zondag 16 februari 2020.