registreer je direct donorregister.nl

Nieuwe huisstijl voor NTS voertuigen

Het nieuwe uiterlijk van de bussen voor orgaan- en weefseldonatie
Het nieuwe uiterlijk van de bussen voor orgaandonatie en transplantatie

Vanaf 30 juni krijgen de voertuigen die in Nederland gebruikt worden voor orgaandonatie en transplantatie een nieuw uiterlijk. Door veranderde wet- en regelgeving is het belangrijk dat de bussen en stationwagons van onze vervoerders Witte Kruis Transplant en Medical Transport Nijmegen duidelijk anders zijn dan ambulancevoertuigen.

De NTS zal de komende tijd alle betrokkenen over het nieuwe uiterlijk informeren. De bussen en stationwagons verzorgen vaak spoedtransport van medisch personeel, materiaal en organen. Daarom mogen ze geen moeilijkheden ondervinden bij toegang tot ziekenhuizen in Nederland, burger- en militaire luchthavens in Nederland, afhandelaars op Schiphol en bij de luchtvaartmaatschappijen.

De gele achtergrondkleur van de vervoersmiddelen is in de nieuwe huisstijl hetzelfde gebleven. Nieuw zijn het grote rode vlak, de vorm en richting van de ‘striping’ en het duidelijk herkenbare NTS logo. Tot eind december 2017 zullen alle voertuigen stuk voor stuk dit nieuwe uiterlijk krijgen.

Vragen of opmerkingen? Neem graag contact op met beleidsmedewerker Danielle Mol via 071 579 84 47 of d.mol@transplantatiestichting.nl.

Ruben de Gram is chauffeur bij orgaandonatie en transplantatie

‘Transport bij orgaandonatie kan snel en secuur’

Als orgaan- en transplantatiechauffeur is Ruben de Gram een belangrijke schakel in de procedure van orgaandonatie. En vaak in meerdere procedures tegelijk. Wat doet hij precies? En waarom zijn de strepen op zijn bus zo belangrijk?

Lees over het werk van chauffeur Ruben