Bestelformulier nierdonatie bij leven

Denkt u erover om één van uw nieren te geven aan een ander dan heeft u vast een heleboel vragen. Hier vindt u de brochures die over donatie bij leven gaan. Alle informatie over donatie bij leven staat ook op deze website onder donatie en transplantatie

Brochures: nierdonatie bij leven

Cross-over nierdonatie transplantatie

In deze folder leest u alles over ruiltransplantatie.

Afscheid na orgaan-en weefseldonatie

U kunt in uw werk als uitvaartondernemer/uitvaartverzorger of mortuariummedewerker te maken krijgen met een overledene die orgaan of weefseldonor is geweest.

criteriakaartje

Criteriakaartje orgaan– en weefseldonatie

Een overzicht van alle criteria en contra-indicaties met betrekking tot orgaan- en weefseldonatie. In het stroomschema is de procedure in één overzicht te zien. De informatie is per december 2017 uitgebreid. Het zakkaartje is hierdoor 4 pagina's lang geworden en dubbel gevouwen zodat het nog steeds past.

criteriakaartje

DCD-hartdonatie kaartje

Met dit kaart informeren we u over de mogelijkheden en voorwaarden voor DCD-hartdonatie in uw ziekenhuis. U kunt maximaal 20 kaartjes bestellen.

(1)

nieuwsbrief

Docentennieuwsbrief 'Orgaandonatie in de klas?!'

Een keer per jaar verschijnt een speciale docentennieuwsbrief 'Orgaandonatie in de klas'. Deze nieuwsbrief bevat de laatste informatie, feiten en cijfers over orgaan- en weefseldonatie.

Donoren zijn van levensbelang

Om een bewuste keuze te kunnen maken is heldere informatie nodig. In deze folder beantwoorden we daarom enkele veel voorkomende vragen over orgaan- en weefseldonatie. Maximaal 25 brochures per bestelling. Wilt u meer brochures ontvangen? Stuur een e-mail naar info@transplantatiestichting.nl

Donoren zijn van levensbelang - Arabisch

Donoren zijn van levensbelang - Spaans

Donoren zijn van levensbelang - Turks

formulier

Donorformulieren voor gemeenten

Pakket à 300 stuks

(1 doos á 300 stuks)

formulier

Donorformulieren voor ziekenhuizen

Voor acties of evenementen binnen ziekenhuizen of andere grote organisaties waar een papieren formulier beschikbaar moet zijn, kunt u een pakket aanvragen van 75 donorformulieren.

(per doos 75 stuks)

Donorkrant

Werkstuk of spreekbeurt over orgaandonatie? Bestel dan de Donorkrant! Hierin vind je heel veel informatie, maar ook spelletjes en interviews. Je kunt 'm ook uitdelen in je klas.

Donors are of vital importance - English

If you would like to know more about organ and tissue donation and the Donor Register, you can apply for this leaflet.

Folder weefseldonatie

Deze folder geeft informatie over de weefseldonatieprocedure

(1)

brochure

Hoe kan ik je ooit bedanken?

Brieven van getransplanteerden aan de nabestaanden van hun donor.

Weefseldonatie, informatie voor familie

Iemand in uw naaste omgeving is overleden, met de informatie uit deze brochure weet u hoe weefseldonatie in zijn werk gaat.

nieuwsbrief

NabestaandenContact

Halfjaarlijkse nieuwsbrief met onder meer persoonlijke verhalen van nabestaanden en mensen die een orgaan of weefsel hebben ontvangen.

Op de wachtlijst voor orgaantransplantatie - Informatie voor patiënten

U staat op de wachtlijst voor een orgaantransplantatie of u komt mogelijk op de wachtlijst. De brochure bevat algemene informatie over de wachtlijstprocedure voor de transplantatie van een orgaan van een overleden donor.

Orgaandonatie – Informatie voor familie

Deze brochure is bedoeld voor de familie van een orgaandonor. In deze brochure leest u meer informatie over de procedure rond orgaandonatie.

Poster - Zo werkt jouw lijf

Deze poster laat zien welke organen en weefsels gedoneerd en getransplanteerd kunnen worden.

pakket

Profielwerkstuk of presentatie voortgezet onderwijs of mbo

Geef je een presentatie of ga je een werkstuk maken over orgaan- en weefseldonatie? Bestel dan een werkstukpakket. Dit werkstukpakket is bedoeld voor het voortgezet onderwijs of voor het mbo. Eén pakket per aanvraag.

(1 pakket)

Schouwenvelop voor huisartsen

Schouwenvelop: deze compacte envelop bevat alle documenten die nodig zijn bij een schouw t.a.v. het bespreken en uitvoeren van een procedure voor weefseldonatie. Voeg zelf de A- en B-formulieren toe, dan heeft u altijd alle schouwpapieren bij elkaar in de dokterstas. De C5-envelop is leeg na gebruik en bevat geen overbodige informatie. Let op: een set bestaat uit 10 gevulde enveloppen.

(Per stuk)

Spreekbeurt- of werkstukpakket basisonderwijs

Wanneer je in je klas een spreekbeurt gaat houden, kun je dit pakket bestellen. Het spreekbeurtpakket is bedoeld voor spreekbeurten op de basisschool. Eén pakket per aanvraag.

(1 pakket)

brochure

Stap voor stap: orgaan- en weefseldonatie uitgelegd

In deze publieksbrochure leggen we uit wat orgaan- en weefseldonatie is en wat er allemaal bij komt kijken.

magazine

Transparant

Nieuwsmagazine van de Nederlandse Transplantatie Stichting. Transparant voortaan thuis ontvangen? Stuur een email naar info@transplantatiestichting.nl.

Z-card: Een orgaandonor kan wel 8 levens redden

Twijfelt u nog over donor worden? Dit uitvouwbare kaartje bevat antwoorden op veelgestelde vragen. Zo kunt u een weloverwogen besluit nemen.

brochure

Z-card: Orgaandonatie, praat er samen over

Bespreek orgaandonatie met elkaar. Dit uitvouwbare zakkaartje bevat antwoorden op veel voorkomende vragen. Geschreven voor de diversere groepen in Nederland.