E-learning Weefseldonatie vanuit het ziekenhuis

De NTS heeft een e-learning ontwikkeld over weefseldonatie vanuit het ziekenhuis. De module behandelt het gehele weefseldonatieproces vanaf donorherkenning tot en met de nazorg. Er wordt aandacht besteed aan het proces, zoals het Donorregister raadplegen en de donor aanmelden. Maar er wordt ook dieper ingegaan op de uitnameprocedure en de mogelijkheden voor weefseltransplantatie.

Account aanmaken

Voor wie

De e-learning is ontwikkeld voor artsen en verpleegkundigen in het ziekenhuis.

Doelstelling

Na het doorlopen van deze module heeft de professional een helder beeld van het weefseldonatieproces in het ziekenhuis en zijn eigen rol daarin.

Kenmerken van de e-learning

Elk hoofdstuk van de module bevat een aantal oefenvragen. Deze zijn bedoeld om de stof te verwerken en tellen niet mee voor het eindresultaat van de module. De module wordt afgesloten met een toets.

Studiebelasting

De studiebelasting is 1,5 uur.

Resultaat & certificaat

Na het volledig doorlopen van de e-learning ontvangt u een certificaat en worden de accreditatiepunten toegekend.

Accreditatie

De e-learning module is met 1.5 punt geaccrediteerd voor artsen (ABAN) en met 2 punten geaccrediteerd voor verpleegkundigen (V&VN). Na het succesvol afronden van de module worden de punten automatisch toegekend.

De e-learning is gratis.

Aanmelden en inloggen

• Via het Leermanagementsysteem van de Nederlandse Transplantatie Stichting
  • Om toegang te krijgen tot het LMS vult u het registratieformulier in
  • Voor een complete registratie is ook uw BIG nummer nodig
  • Na acceptatie van de registratie, ontvangt u een bericht en heeft u toegang tot ons LMS en de e-learning

Vragen?

Vragen kunnen gestuurd worden naar scholing@transplantatiestichting.nl.

Account aanmaken