18 juni 2012

Donorweek: heel Nederland in actie

Ballon met daarop de vraag: Ben jij al donor?

Noteer alvast in de agenda: op 22 oktober start de nationale Donorweek 2012. Van maandag 22 tot en met zondag 28 oktober 2012 staat Nederland in het teken van orgaan- en weefseldonatie. Tijdens de Donorweek vraagt ieder de ander: ben jij al donor, Ja of Nee? Want Nederland heeft meer orgaandonoren nodig.

Vraag je partner, collega of richt een stand in

Elke nieuwe donor is er één, dus elke actie is goed. Klein of groot. Vraag je partner aan de keukentafel, je collega’s op het werk of richt een stand in. Boek bij ons een spreker of bestel registratieformulieren en campagnematerialen voor je actiestand. We hebben actiepakketten voor acties van elke omvang. Bekijk 'Wat jij kan doen' op onze site en bestel je campagneproducten in onze webshop.

Als jij je actie aanmeldt dan krijg je op 22 oktober misschien hulp van Tygo Gernandt, Nicolien Sauerbeij of Sandra Schuurhof.

Houd een spreekbeurt of geef les

Ook in de klas kunnen docenten en leerlingen de Donorweek aangrijpen om orgaan- en weefseldonatie bespreekbaar te maken. Geef een spreekbeurt of organiseer een debat en gebruik onze online lesprogramma’s Donorwise.nl (voortgezet onderwijs), Xtralife.nl (mbo) en Donordenkers.nl (basisonderwijs). Alle campagneactiviteiten worden ondersteund door een landelijke radio- en televisiecampagne van Rijksoverheid.

Nederland zegt Ja

De Donorweek maakt ook dit jaar deel uit van de landelijke campagne Nederland zegt Ja. Met deze campagne willen het ministerie van Volksgezondheid, een aantal gezondheidsfondsen en de NTS het aantal registraties in het Donorregister verhogen. De campagne is een initiatief van het ministerie van Volksgezondheid, een aantal gezondheidsfondsen en de NTS.