Bestelformulier voor medisch professionals

Bestelformulier

formulier

Donorformulieren voor ziekenhuizen

Voor acties of evenementen binnen ziekenhuizen of andere grote organisaties waar een papieren formulier beschikbaar moet zijn, kunt u een pakket aanvragen van 75 donorformulieren.

(per doos 75 stuks)

criteriakaartje

Criteriakaartje orgaan– en weefseldonatie

Een overzicht van alle criteria en contra-indicaties met betrekking tot orgaan- en weefseldonatie. In het stroomschema is de procedure in één overzicht te zien. De informatie is per december 2017 uitgebreid. Het zakkaartje is hierdoor 4 pagina's lang geworden en dubbel gevouwen zodat het nog steeds past.

pakket

Schouwenvelop voor huisartsen

Schouwenvelop: deze compacte envelop bevat alle documenten die nodig zijn bij een schouw t.a.v. het bespreken en uitvoeren van een procedure voor weefseldonatie. Voeg zelf de A- en B-formulieren toe, dan heeft u altijd alle schouwpapieren bij elkaar in de dokterstas. De C5-envelop is leeg na gebruik en bevat geen overbodige informatie. Let op: een set bestaat uit 10 gevulde enveloppen.

(Per stuk)

Afscheid na orgaan-en weefseldonatie

U kunt in uw werk als uitvaartondernemer/uitvaartverzorger of mortuariummedewerker te maken krijgen met een overledene die orgaan of weefseldonor is geweest.

Orgaandonatie – Informatie voor familie

Deze brochure is bedoeld voor de familie van een orgaandonor. In deze brochure leest u meer informatie over de procedure rond orgaandonatie.

brochure

Informatie voor familie – Wat gebeurt er als er een overledene weefseldonor is?

Iemand in uw naaste omgeving is overleden, met de informatie uit deze brochure weet u hoe weefseldonatie in zijn werk gaat.

Op de wachtlijst voor orgaantransplantatie - Informatie voor patiënten

U staat op de wachtlijst voor een orgaantransplantatie of u komt mogelijk op de wachtlijst. De brochure bevat algemene informatie over de wachtlijstprocedure voor de transplantatie van een orgaan van een overleden donor.

Z-card: Een orgaandonor kan wel 8 levens redden

Twijfelt u nog over donor worden? Dit uitvouwbare kaartje bevat antwoorden op veelgestelde vragen. Zo kunt u een weloverwogen besluit nemen. Opgevouwen een handig credit-cardformaat, uitgevouwen wordt dit een A4'tje vol informatie.

brochure

Zo zit het: alles over doneren en registreren

In deze brochure leggen we uit wat orgaan- en weefseldonatie is en wat er allemaal bij komt kijken. U vindt in deze brochure informatie wanneer iemand donor kan zijn en wanneer niet, over hoe het gaat in de praktijk, over afscheid nemen voor en na donatie, over het vastleggen van uw keuze en nog veel meer.

Donoren zijn van levensbelang

Om een bewuste keuze te kunnen maken is heldere informatie nodig. In deze folder beantwoorden we daarom enkele veel voorkomende vragen over orgaan- en weefseldonatie

Cross-over nierdonatie transplantatie

Wilt u een nier geven aan een ander? U kunt dan namelijk het leven redden van een nierpatiënt. Maar soms is het niet mogelijk om uw nier te geven aan de patiënt die u wilt helpen. Met een ruiltransplantatie kunt u deze patiënt dan alsnog helpen. U geeft uw nier aan een andere patiënt en de donor van die patiënt geeft zijn nier aan uw patiënt. In deze folder leest u alles over ruiltransplantatie.

brochure

Een nier bij leven geven aan een ander

Denkt u erover om één van uw nieren te geven aan een ander? Dan kunt u het leven van een nierpatiënt redden! Lees er alles over in deze brochure.

nieuwsbrief

NabestaandenContact

Halfjaarlijkse nieuwsbrief met onder meer persoonlijke verhalen van nabestaanden en mensen die een orgaan of weefsel hebben ontvangen.

magazine

Transparant

Nieuwsmagazine van de Nederlandse Transplantatie Stichting. Transparant voortaan thuis ontvangen? Mail transparant@transplantatiestichting.nl

brochure

Hoe kan ik je ooit bedanken?

Brieven van getransplanteerden aan de nabestaanden van hun donor.