registreer je oporgaandonatie.nu

Over de NTS

Leven. En dood. Nergens omarmen ze elkaar zo innig als bij de transplantatie van organen en weefsels. Voor heel wat Nederlanders is donatie een aangrijpend onderwerp. Lang niet iedereen kan hiermee omgaan, laat staan bespreekbaar maken en in goede banen leiden. Het vraagt om een groep bijzonder bevlogen mensen. Wij zijn de Nederlandse Transplantatie Stichting. Al 20 jaar.

Ons werk

Transplantatie moet nog beter geregeld worden in Nederland. De NTS heeft de ambitie om meer donaties te realiseren, informatie transparanter te maken en inniger samen te werken met alle betrokkenen. Wachtlijsten willen we zo kort mogelijk maken en het liefst helemaal de wereld uit helpen. Eigenlijk zijn we pas tevreden als die bijzondere levensreddende techniek helemaal niet zo bijzonder meer is. En liever gisteren dan vandaag.

Missie

Meer patiënten helpen met een transplantatie door te zorgen voor optimale beschikbaarheid van donororganen en weefsels.

Kernwaarden

Ons werk is verbinden. We verbinden donor met ontvanger. Maar we verbinden ook  droom en daad, wil en wet, vraag en antwoord, kennis van A en kennis van B. Alles draait om relaties en connecties. We zijn de begrijpende tolk tussen patiënten, artsen, nabestaanden, publiek, politiek en ziekenhuizen. Vaak allemaal tegelijk en door elkaar, zowel nationaal als internationaal. Telkens kijken we waar echt de behoefte ligt en proberen de best passende rol te vervullen. We zijn goede vertellers en nog veel betere luisteraars.

Vertrouwen is essentieel bij alles wat we doen. Zonder vertrouwen is er geen verbinding. Vertrouwen begint bij transparantie en begrip. Elke dag doen we ons uiterste best om zo helder mogelijk te zijn over donatie en transplantatie. We stoppen eindeloos veel energie in het vertalen van ons verhaal voor de oren van de luisteraar. Zonder aarzeling leggen we nog een keer uit wat niet duidelijk is. En nog een keer en nog een keer. Want dit onderwerp is te belangrijk om mensen te verliezen.

Vertrouwen brengt verantwoordelijkheid. De NTS wil een onafhankelijke partner zijn, los van opinie en belangen. Wij nemen onze verantwoordelijkheid door een vruchtbare omgeving te scheppen waar ideeën ontstaan, kennis wordt gedeeld en afspraken worden gemaakt. Bij deze verantwoordelijkheid hoort ook respect voor de donor en de nabestaanden. We willen onze taak zo efficiënt mogelijk vervullen, maar we zullen op de eerste plaats mensen blijven die hun uiterste best voor andere mensen doen.