registreer je oporgaandonatie.nu

Over de NTS

Jaarlijks overlijden in Nederland 130 tot 150 patiënten die wachten op een donororgaan. Ook voor sommige weefsels bestaat een wachtlijst. De schaarste heeft verschillende redenen. Bijna 60 procent van de Nederlanders heeft zijn keuze niet vastgelegd in het Donorregister. Als iemand overlijdt die niet geregistreerd staat, beslissen nabestaanden. In slechts 1 op de 3 gevallen geven zij toestemming. Ook daalt het aantal medisch geschikte orgaandonoren:  we leven gezonder, het verkeer is veiliger geworden en artsen kunnen steeds beter de ernstige gevolgen van bijvoorbeeld een hersenbloeding behandelen.

Ons werk

Transplantatie moet nog beter geregeld worden in Nederland. De NTS heeft de ambitie om meer donaties te realiseren, informatie transparanter te maken en inniger samen te werken met alle betrokkenen. Wachtlijsten willen we zo kort mogelijk maken en het liefst helemaal de wereld uit helpen. Eigenlijk zijn we pas tevreden als die bijzondere levensreddende techniek helemaal niet zo bijzonder meer is. En liever gisteren dan vandaag.

Missie

Meer patiënten helpen met een transplantatie door te zorgen voor optimale beschikbaarheid van donororganen en weefsels.

Samenwerking

Bij onze inspanning de wachttijd zo kort mogelijk te houden hebben we te maken met veel partijen, zowel nationaal als internationaal. De NTS wil graag een onafhankelijke partner zijn, die helpt deze verschillende partijen te verbinden. We willen een platform vormen waar ideeën ontstaan en worden uitgewerkt, waar kennis wordt uitgewisseld en waar afspraken worden gemaakt.