Goed voorbereid op het donatiegesprek?

Een donatiegesprek is maatwerk. Voor het voeren van een donatiegesprek is kennis van de nieuwe donorwet en de Kwaliteitsstandaard Donatie nodig en uiteraard specifieke gespreksvaardigheden.

Aanmelden E-learning

Scholing

De scholing biedt verschillende E-learning modules en onderdelen om zowel kennis en vaardigheden te ontwikkelen en te vergroten. De E-learning wordt gratis aangeboden via een leeromgeving. Hiervoor maakt u een account aan. De E-learning is drie jaar toegankelijk. LET OP: Module 2 & 3 zijn alleen te volgen in Fire Fox en Google Chroom.

Hulp en advies

Vragen over het donatiegesprek? Het omgaan met naasten en nabestaanden? Wilsonbekwaamheid? Al deze vragen en meer zijn uitgewerkt in de Q&A.

Staat uw vraag er niet bij of wilt u het donatiegesprek met iemand voorbespreken? Bel met de medewerkers van het Orgaancentrum van de NTS: 071 - 57 95 799. Zij geven dan antwoord op uw vragen of verbinden u door met een deskundige.

Q&A E-learning donatiegesprek

Subsidieaanvraag 2020 praktische scholing Kwaliteitsstandaard

Subsidieaanvraag voor de praktische scholing Kwaliteitsstandaard kunt u indienen bij VWS. Het betreft een ophoging van de reguliere (reeds goedgekeurde) instellingsbegroting van 2020. De subsidieaanvraag wordt middels bijgaand formulier aangevraagd. In de bijlage is tevens een toelichting op het formulier opgenomen.

Advies is om de aanvraag zo snel mogelijk in te dienen via de mail aan vwssubsidies@minvws.nl. NB de beoordelingstermijn bedraagt maximaal 13 weken. Zorg dat je je aanvraag volledig indient. Dit bespoedigt het proces.

Vragen over scholing en technische vragen

Voor inhoudelijk vragen of opmerkingen over de scholing, mail naar scholing@transplantatiestichting.nl