Schouwenvelop voor huisartsen

nts_schouwenvelop
Kosteloos
Attentie!

Schouwenvelop: deze compacte envelop bevat alle documenten die nodig zijn bij een schouw t.a.v. het bespreken en uitvoeren van een procedure voor weefseldonatie. Voeg zelf de A- en B-formulieren toe, dan heb je altijd alle schouwpapieren bij elkaar in de dokterstas. De C5-envelop is leeg na gebruik en bevat geen overbodige informatie.

Let op: een set bestaat uit 10 gevulde enveloppen

Inhoud schouwenvelop

• C-formulier: toestemmingsformulier voor donatie. Dit formulier vul je als allerlaatste in nadat de hele procedure is doorlopen en overledene inderdaad in aanmerking komt voor donatie en familie toestemming geeft. Dit formulier laat je samen met de A- en B-formulieren achter voor de begrafenisondernemer.
  • Stappenplan voor de 1e lijn: dit stappenplan leidt je stap voor stap door de procedure van weefseldonatie in de 1e lijn. Het raadplegen mag gebeuren door de doktersassistente of triagiste. Zie hiervoor ook de werkinstructie, die apart te downloaden is om op te hangen in de backoffice bij de assistente.
  • Vragenlijst bij aanmelding van een donor: deze vragen stelt de NTS bij de aanmelding van een donor.  Wij adviseren deze vragen met de familie door te nemen, voordat je de NTS belt. Als je niet op alle vragen een antwoord weet, kan de NTS navraag doen in het ziekenhuis of bij andere betrokken hulpverleners.
  • Brochure voor de familie: deze brochure geeft antwoord op veel voorkomende vragen. De brochure reik je uit aan de familie. Deze praktische ondersteuning kan natuurlijk ook dienen als naslag voor de huisarts zelf.

In: Voor professionals, Formulieren