registreer je direct donorregister.nl

Donorweek 2017

Donorweek 2017 banner

Dit jaar vindt de Donorweek plaats van 9 tot 16 oktober. De Donorweek is inmiddels een begrip in Nederland. Eén week waarin orgaan- en weefseldonatie in het middelpunt van de belangstelling staat. De Nederlandse Transplantatie Stichting, het ministerie van Volksgezondheid, patiëntenorganisaties, gezondheidsfondsen en alle andere betrokkenen komen in actie en vragen tijdens deze week aandacht voor het tekort aan donoren.

Maak het duidelijk

Ook dit jaar nodigen we alle Nederlanders uit om orgaandonatie onder de aandacht te brengen tijdens de Donorweek. Ook ziekenhuizen, scholen, gemeenten, persoonlijk betrokkenen en iedereen die orgaandonatie belangrijk vindt kan weer meedoen aan de Donorweek. Zodat nog meer mensen hun keuze vastleggen in het Donorregister en van iedereen duidelijk is wat hij na zijn dood wil met zijn organen en weefsels.

Wat jij kan doen

Wat kan jij doen om orgaandonatie bespreekbaar te maken? Nodig bijvoorbeeld kosteloos een gastspreker uit. Het indringende verhaal van iemand die orgaandonatie van dichtbij heeft meegemaakt zet aan tot nadenken.

Nodig een gastspreker uit

En vraag bij ons een gratis actiepakket aan met pennen, slingers en ballonnen, informatie en donorformulieren. Gebruik het pakket in de klas, op een voorlichtingsstand of in de hal van je ziekenhuis.

Bestel het actiepakket voor organisaties
Bestel het actiepakket voor particulieren